loading...

مجله پیام سرا

آروین دیزاین،مفتخر است در زمینه دیوار مصنوعی و به عنوان تولید کننده گلهای مصنوعی در ایران صنعت جدیدی را وارد کشور کرده و با توجه به تحریمها و عدم واردات

بازدید : 186
سه شنبه 18 خرداد 1400 زمان : 12:46

تاریخچه دیوار سبز

تلفیق معماری و طبیعت را نمی توان یک مفهوم جدید در دنیای امروز دانست. ریشه تاریخی در تاریخ زندگانی بشر دارد. طوری که در دو هزار و صد سال قبل از میلاد دیوارهای زیگورات با استفاده از بوته و گل پوشیده شده بود که نوعی از دیوار سبز بوده است.
همانطور که اشاره شد. طور دقیق می‌توان بیان کرد که در کدام دوره تاریخی استفاده از دیوار های سبز یا روف گاردن مرسوم بوده است.کدام یک از تمدن ها اولین مخترع دیوار سبز بوده اند. آنچه از تحقیقات تاریخی به دست آمده است نشان دهنده آن است که مفهوم امروزی دیوار های سبز و روف گاردن را می توان در تمدن بابل جستجو نمود. منابع مختلف تاریخی ذکر کرده اند که تمدن بابل و شهر بابل در گذشته دارای باغ‌های بالاتر از سطح زمین بوده است. اصطلاح بالاتر از سطح زمین را می ‌توان به باغچه ها و یا پشت بام ها و حتی بالکن های ساختمان های آن دوره اختصاص داد. همانطور که در تصاویر مختلفی از شهر بابل در کتاب مختلف و موثر تاریخی ذکر شده است این شهر نخستین شهری بوده که از دیوار های سبز به معنای امروزی بهره‌مند بوده است.
معماری شهر بابل به گونه‌ای بوده است که ساختمان های چند طبقه در زمان گذشته ساخته شده. به وسیله گیاهان پوشیده شده بودند و این شهر را به شهر باغ های پلکانی معروف کرده بود. استفاده از دیوار سبز و روف گاردن و بام سبز با یکدیگر موجب پدید آمدن چنین شهری شده بود.

انگیزه های استفاده از دیوار سبز مصنوعی

رنگ سبز گیاهان، باعث آرامش و نشاط در انسان می شود. دیوار سبز مصنوعی، چشم اندازی زیبا و دلنشین را برای شما ایجاد می کند که حس خوب طبیعت را به شما هدیه می‌دهد.
دیوار سبز مصنوعی، برای اجرا در لابی فروشگاه و مراکز خرید، کافی شاپ، رستوران، ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و هتل ها، تالار جشن و مراسم و... یک انتخاب منطقی می باشد.
بسیاری از مردم در فاصله چند متری نیز به سختی می توانند طبیعی یا مصنوعی بودن گیاهان دیوار سبز را تشخیص دهند و به همین دلیل ظاهر دیوار کاملا واقع گرایانه خواهد بود.
همچنین به منظور زیباسازی نرده و فنس، دیوارها، ستون ها، تراس آپارتمان و بخش های مختلف در نمایشگاه ها می توان از آن استفاده نمود.

مزایای دیوار سبز مصنوعی:

عدم نیاز به آب و حذف تمام سیستم تامین، لوله کشی، پمپاژ، ذخیره، تصفیه و...
عدم نیاز به هوا؛ هوای آلوده و پر گرد و غبار، باعث خراب شدن آن نمی شود
عدم نیاز به نور
عدم نیاز به تغذیه و کود
عدم نیاز به سمپاشی بر ضد بیماری ها و آفات
عدم نیاز به هرَس و کنترل رشد
عدم نیاز به عایق کاری بستر در مقابل رطوبت
عدم نیاز به سازه مقاوم و گران قیمت؛ به دلیل وزن سبُک
نگهداری و نظافت بسیار آسان، سریع و کم هزینه
زیبایی و شادابی در تمامی طول سال و شرایط آب و هوایی سخت
قابلیت نظافت آسان و ماندگاری بسیار طولانی مدت
قیمت بسیار پایین تر نسبت به گیاهان طبیعی
نصب و اجرای آسان، سریع و کم هزینه
هزینه نصب دیوار سبز مصنوعی

قیمت تمام شده دیوار سبز مصنوعی (گرین وال) به عوامل مختلفی بستگی دارد:

کشور سازنده: به این صورت که انواع ساخت ایران ارزان و ساخت خارج گران است. توجه داشته باشید که به دلیل ممنوعیت واردات دیوار سبز مصنوعی، انواع خارجی این محصولات به شکل غیر قانونی (قاچاق) وارد کشور می شود

نوع ساختار: یعنی به تقویت دیوار نیاز است یا خیر
طرح دیوار سبز و جزئیات آن: به این صورت که آیا دیوار سبز یک مربع ساده است و یا دارای طراحی پیچیده‌ای می باشد

محل مورد نظر برای اجرای دیوار سبز: ارتفاع بالا و دسترسی سخت، هزینه اجرا را افزایش می دهد

بعضی از مجریان و نصاب های دیوار سبز مصنوعی، اجرت کار را بر اساس مساحت کل مساحبه می کنند. مثلا مجموع مساحت پنل های مورد استفاده بر روی دیوار 4 مترمربع است ولی این مقدار پنل به دلیل اجرای طرح و چیدمان خاص، بر روی 5 متر مربع نصب شده است.

برخی دیگر از مجریان دیوار سبز نیز هزینه کار را بر اساس تعداد پنل گرینوال محاسبه می نمایند؛ یعنی اگر در برخی قسمت ها پنل بُرش زده و حذف شود، باز هم در هزینه نصب حساب خواهد شد.

آروین دیزاین،مفتخر است در زمینه دیوار مصنوعی و به عنوان تولید کننده گلهای مصنوعی در ایران صنعت جدیدی را وارد کشور کرده و با توجه به تحریمها و عدم واردات این محصول،با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت در کشور فعالیت کند.

جهت ثبت سفارش و براورد هزینه با ما تماس بگیرید.

شماره تماس:09124642449

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 95
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 900
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1816
  • بازدید ماه : 2255
  • بازدید سال : 8579
  • بازدید کلی : 47728
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی